maj 08, 2023

Esbjerg Havn forbedrer brugeroplevelsen med ny hjemmeside og nyhedsbrev

Nyhedsbrev

Har du spørgsmål?

Karin rix hollander

Karin Rix Holländer

Direktionssekretær

Nu får brugerne af Esbjerg Havns hjemmeside og modtagerne af nyhedsbrevet en ny og forbedret oplevelse. Layoutet er blevet frisket op, og fremover vil der på hjemmesiden være mere video og nemmere adgang til en række informationer. Samtidig vil nyhedsbrevet udkomme oftere.

Nye funktioner og farver, nemmere adgang til informationer og flere videoer. Det er nogle af elementerne på Esbjerg Havns nye brugeroptimerede hjemmeside, der netop er lanceret. 

Havnen har ønsket at forbedre funktionerne for stakeholders og kunder, samtidig med at hjemmesiden blev mere tidssvarende.

”Vi har mange besøgende på hjemmesiden, der har brug for informationer om vejr, skibsanløb og lignende, som vi gerne vil stille til rådighed på en tidssvarende måde. Derudover vil vi nu skrue markant op for blandt andet brug af videoer og videocases, og det vil den nye hjemmeside kunne gøre bedre,” siger Jesper Bank, salgsdirektør på Esbjerg Havn.

Han nævner fortællingen om den digitale tvilling, som Esbjerg Havn har fået udviklet, som eksempel. Den digitale tvilling er en computermodel af havnen, som via beregninger er med til at tredoble vindkapaciteten på havnen fremover. Videoen om den case er god at dele med omverdenen.

”Vi har oplevet stor interesse fra hele verden for vores digitale tvilling. Og billeder er meget bedre end en masse ord til at vise, hvad det handler om.”

Nyhedsbrev med nyt look og højere frekvens

Det er ikke kun hjemmesiden, der har fået nyt layout. Også Esbjerg Havns nyhedsbrev har fået et løft i udtrykket, samtidig med at frekvensen øges.

Nyhedsbrevet vil udkomme mindst otte gange årligt, fremfor de oprindelige fem. Oftere, hvis der er store nyheder, der presser på.

”Vi ønsker at være mere aktuelle og at kunne rykke hurtigere med vores nyheder. For det går hurtigt på havnen for tiden. Derfor slanker vi nyhedsbrevet lidt, men udkommer oftere,” siger Jesper Bank.

Nyheder på mange kanaler

Nyhederne fra havnen kan både læses i nyhedsbrevet og på Esbjerg Havns hjemmeside. Men Havnen udkommer også med nyhederne på andre kanaler.

Erhvervsmæssige historier bliver sendt ud via LinkedIn, hvor havnen har næsten 12.000 følgere. Der er generelt stor interesse, og nogle af opslagene ses af op til 50.000 mennesker.

Havnen kommunikerer også via Facebook, som har et mere lokalt sigte. Her følger godt 10.000 mennesker med.

Herudover udsender Esbjerg Havn også jævnligt pressemeddelelser ud – både nationalt og internationalt.

”Vi har ikke lavet en ny kommunikationsstrategi, men støvet det hele lidt af, så vores udtryk stemmer overens med vores virkelighed,” siger Jesper Bank.

Gå til oversigten